Erkenningen

Rondvluchten bedrijven moeten beschikken over een Air Operator Certificate (AOC), die vaststelt dat de onderneming beschikt over voldoende beroepsbekwaamheid en organisatie om de veiligheid van hun activiteiten te garanderen. VliegExperience.nl beschikt over een dergelijk vergunning: AOC NL59 en deze AOC zorgt er voor dat u verzekert, veilig en zorgeloos een vlucht kan maken bij ons vliegbedrijf. 

Veiligheid (altijd het allerbelangrijkst binnen de luchtvaart), kwaliteit en goede service staan voorop. Alle rondvluchten moeten worden uitgevoerd onder een commerciële vliegerkenningen de zogenaamde AOC (Air Operator Certificate) 

RondvluchtHilversum.nl beschikt daarom ook over een Air Operator Certificate inclusief goedkeuring voor Specialised Operations (Part-SPO) waar luchtreclame en luchtfotografie onder vallen. Op 21 april 2017 is er een nieuwe Europese Erkenning verleend aan ons bedrijf met nummer AOC NL 59. Ons bedrijf is het eerste bedrijf in Nederland die deze erkenning heeft gekregen van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILenT) en voldoet hiermee aan de strengste eisen ten aanzien van de organisatie, onderhoud van de vliegtuigen, training van personeel, procedures ten aanzien van vluchtuitvoering en de verzekering voor haar inzittenden. Wij garanderen een uitstekende kwaliteit en prijs, en bij ons is goed nooit goed genoeg.

Daarnaast hebben wij voor de vlieglessen een vliegschool erkenning, de zogenaamde ATO (Approved Training Organisation).

Eisen voor het verkrijgen zijn onder andere:

  • Volledige verzekering voor vliegtuigen en inzittenden
  • Jaarlijkse training op Crew Resource Management (CRM) voor vliegend en grondpersoneel
  • Elke drie jaar First Aid (theorie en praktijk) voor vliegend en grondpersoneel
  • Elke drie jaar Fire Fighting (theorie en praktijk) voor vliegend en grondpersoneel
  • Onderhoud door EASA Part-145 erkend vliegtuig onderhoudsbedrijf
  • Onderhoudsmanagement door EASA Part-M erkend vliegtuig onderhoudsbedrijf

Behouden van het certificaat

Een AOC blijft geldig zolang aan de eisen wordt voldaan. De ILenT controleert dit via audits en inspecties op het managementsysteem van de luchtvaartmaatschappijen. Ook 'reality checks' op de vluchtuitvoering en de training van piloten maken deel uit van de controle. Een risicoanalyse bepaalt het aantal inspecties. Deze staan weergegeven in het toezichtprogramma van de ILenT. Belangstellenden kunnen zich hiervoor aanmelden. Ook verstuurt de ILenT jaarlijks een brief over een specifieke situatie. Hiernaast kunnen in binnen- en buitenland ongeplande platforminspecties plaatsvinden op basis van het Europese Safety Assessment of Foreign Aircraft (SAFA) programma.